Dünyadaki Cennet: El Nido, Filipinler

Tropikal doğayı ve iklimi çok seviyoruz. Hele bir de bizim kış mevsimini yaşadığımız Ocak-Mart aylarında gidip yazı yaşama duygusu yok mu işte ona bayılıyoruz. Alıştığımızdan farklı şekilde ayları yaşamak bile çok ilgi çekici bir deneyim. Filipinler doğa güzellikleriyle türlü platformlarda sık sık karşımıza çıkıyordu, Qatar Airways’in yaptığı Black Friday indirimi ile uygun uçak bileti bulunca da fitil ateşlenmiş oldu. Filipinler’de irili ufaklı 1000’den fazla ada ve adacık bulunuyor. O nedenle nereye gideceğinize karar vermek çok da kolay bir süreç değil. Bu konuya Filipinler Rota yazısında ayrıntılı yer verdik. Dilerseniz ona da göz atabilirsiniz.

Tüm bu ada ve adacıklar arasından bizi en çok heyecanlandıran Palawan adasının kuzeyinde yer alan ve oldukça küçük bir yerleşim yeri olan El Nido’idi. Öyle olmasında çok da haklıymışız!

Biz gittiğimiz yerlerde zamanlama ile ilgili bir sıkıntımız yoksa ilk günleri keşife ayırmayı seviyoruz. Bu nedenle de 4 gün kalacağımız El Nido’daki ilk günümüzü de etrafta dolanarak ve Marimegmeg Beach’de gün batımı izleyerek geçirdik.

Bu adanın vazgeçilmez aktivitesi; birbirinden eşsiz güzellikteki adaları, sahilleri ve lagoon (kıyı göllerini) ziyaret ettiğiniz bot turları diyebiliriz. Turları “banca” isimli geleneksel teknelerle yapıyorsunuz.

Bütçe yazısında da yer verdiğimiz gibi biz özel turları tercih ettik. Özel turda erken başlama, geç başlama ya da sırayı karıştırma gibi seçenekleriniz var. Biz hem turlara gün doğumu ile başladık, hem de sıralamada kaptanın önerilerine göre değişiklikler yaptık. Turlarda “El Nido Paradise” isimli şirketi tercih ettik ve tüm rezervasyonları online yaptık. Rezervasyon sırasında bir miktar ön ödemede talep ediyorlar. Kalan ödemeleri orada yaptık ve sadece nakit kabul ediyorlar aklınızda bulunsun.

Tur A tüm Filipinler’in favori turuydu. Özel tur olması sebebiyle istediğimiz noktalarda istediğimiz kadar zaman geçirerek aşağıdaki bölgeleri ziyaret ettik.

• Big Lagoon:
  • Small Lagoon:

• Secret Lagoon
  • Shimizu Island
  • 7 Commando Beach:
  • Papaya Beach

3. günde ise tam gaz turlara Tur C ile devam ettik.

Helicopter Island
  • Secret Beach:

• Star Beach
  • Hidden Beach

Biz Matinloc Shrine yerine aşık olduğumuz 7 Commando Beach’e yeniden gitmek istedik, sağolsun kaptanımız da bizi kırmadı.

El Nido’daki son turumuz ise Tur B’idi.

• Snake Island:
  • Pinagbuyutan Island
  • Entalula
  • Cudugnon Cave
  • Snorkeling Site

Akşam zamanlarımızı nasıl değerlendirdik merak ediyorsanız Filipinler’de yeme – içme tavsiyeleri verdiğimiz posta da göz atmanızı öneririz.