Daha Keyifli Bir Seyahat İçin İpuçları

Sık seyahat etmeye başladığımızdan bu yana seyahat deneyimimizi başkalaştıran, keyfimizi arttıran alternatif çözümlere daha da çok önem verir olduk. Son dönemde denediğimiz ve keyfimize keyif katan bu ipuçlarını derleyip sizler için bir araya getirdik. Hadi gelin hep beraber bir göz atalım.

Fossholl Guesthouse, İzlanda

Alternatif konaklama seçeneklerini değerlendirin.

Artan döviz kurları ile seyahat etmek gittikçe zorlaşıyor. Ancak hala alternatif çözümlerle konaklama fiyatlarını uyguna getirmek mümkün. Son dönemde denediğimiz ve memnun kaldığımız bazı mini ipuçlarına gelirsek;

• Airbnb Oda Kiralama: Airbnb’de ev kiralama yerine oda kiralama seçeneklerini değerlendiriyoruz. İsterseniz kendine özel banyolu, isterseniz ortak banyolu şekilde arama yapabiliyorsunuz. Hem yerel insanlarla tanışıp tavsiyeler almak için de güzel bir seçenek. Yorumlara bakarak daha önce kalmış kişilerin değerlendirmelerini incelemek de mümkün. Otel ve komple ev kiralamalarına nazaran çok daha uygun fiyatlı oda seçenekleri bulmak mümkün oluyor.
  • Hosteller: Gençlik yıllarımızdaki seyahatlerde daha çok değerlendirdiğimiz son dönemde pek şans vermediğimiz hostel seçeneklerini de yeniden gündeme getirebilirsiniz. Biz genelde bol bol dışarıda zaman geçireceğimiz günlerde hostel seçeneklerini değerlendiriyoruz. Çift şekilde de konaklayabileceğiniz birçok hostel var.
  • Kamp Alanları: Avrupa’daki birçok kamp alanında bungalov ya da çadır hizmeti oluyor. Bir miktar araştırma ile çadır konaklaması yaparak kırsal kesimleri gezebileceğiniz rotalar oluşturmak mümkün. Avrupa seyahatimiz boyunca bu şekilde gezen birçok çifte rastladık.

Seyahat ederken ayrıcalıklar kazanabileceğiniz bir seyahat kartı edinin.

Sık seyahat ettiğimiz için seyahatlerimizi kolaylaştıracak, hali hazırda planladığımız harcamalarımızda puan kazandırabilecek, kampanyalarından fayda sağlayabileceğimiz ve gittiğimiz restoran/otellerde indirim kazanabileceğimiz bir kredi kartı kullanmak bizler için oldukça önemli. Bir süredir sağladığı ayrıcalıklar bakımından bizim yaşam tarzımıza en uygun Yapı Kredi adios Premium kullanıyoruz ve kampanyaları düzenli olarak websitesinden takip ediyoruz. Dönemsel kampanyalardan kazandığımız puanları yeni seyahatlerimize katkı sağlıyor. Bu kredi kartını tercih etmemizdeki ana nedenler; yurt dışı harcamalarımızdan da puan kazanabilmemiz, puanla satın aldığımız uçak biletlerinde alan vergisi ödemememiz ve yurt dışında yaptığımız restoran ve otel harcamalarında %5 indirimden yararlanabilmemizdi. Bizim için öne çıkanlar bu şekilde, diğer ayrıcalıklara da göz atmak isterseniz daha ayrıntılı buradan ulaşabilirsiniz.

Dolomitler, İtalya

Alışılmışın dışında aktiviteler için doğru anahtar kelimeler ile arama yapın.

Gittiğiniz yerlerdeki popüler, turistik aktivitelerin yanında kalabalıklardan kaçabileceğiniz farklı aktiviteleri de değerlendirmeye almanızı öneririz. Biz genelde gideceğimiz şehirlerle ilgili ayrıntılı bir araştırmaya girişiyoruz. Bu araştırmalarda farklı aktiviteler bulmak için sık kullandığımız anahtar kelimeler aşağıdaki gibi:

• Scenic routes: Araba yolculuklarında kullanabileceğimiz alternatif köy yollarını buluyoruz.
  • Viewpoints: Manzara noktalarını öğreniyor, gün doğumu ve gün batımı izlemek için yeni yerler keşfediyoruz.
  • Hidden gems: Az bilinen ama en az popüler yerler kadar güzel yeni yerler bulmaya fayda sağlıyor.
  • Avoid crowds: Turistik yerleri hangi saatte ziyaret edersek daha sakin olur onun araştırmasını yapıyoruz.
  • Off the beaten track: Sık gidilen yerlerin dışında kalan daha izole ve sakin yerleri bulmamıza yardımcı oluyor.

Gün sayısını doğru planlayın, seyahatinizden aldığınız keyfi katlayın.

Biz gittiğiniz yerlerde her yeri görmeye çalışmak yerine, ilgimizi çeken aktiviteleri öncelik sırasına diziyoruz. Her şeyi birkaç güne sıkıştırmak yerine bazı günleri şehrin keyfini çıkarabileceğimiz boş günler olarak bırakıyoruz. Genelde dengemiz 2 yoğun gün için 1 boş gün şeklinde. Sabah gün doğumlarına uyanıp kilometrelerce yürüdüğümüz günlerin ardından bu keyif günleri bizi adeta yeniliyor. Bu günlerde bütçeler izin verirse daha güzel otellere geçiş yaptığımız da oluyor.

Yeterli eşya ile seyahat edin.

Kocaman valizlerle seyahat ettiğimiz günleri uzun zaman önce geride bıraktık. 2 haftaya kadar olan tüm seyahatlerde kabin boy bagaj ve sırt çantasıyla seyahat etmeye gayret ediyoruz. Yürüyüşe uygun ayakkabılar, yağmur/rüzgar gibi durumlara uygun çok amaçlı ceketler, katlanabilir çantalar bu tür seyahatlerde olmazsa olmazlarımız. Kıyafetlerimizi farklı kombinlerde tekrar tekrar giyebileceğimiz, gündüz ve gece planlarına uyum sağlayabilecek şekilde seçmeye de zamanla alıştık. Aklınızda acaba giyer miyim dediğiniz hiçbir parçayı yanınıza almamakla az eşya pratiğine başlayabilirsiniz.