Balina Köpek Balıkları ve Şelalelerin Evi: Cebu Adası, Filipinler

Cebu Adası seçimimizin arkasında iki büyük motivasyon vardı: şelaleler ve balina köpek balıkları. Severek takip ettiğimiz birçok blogger’ın en sevdiğimiz fotoğrafları Kawasan Falls’da (Kawasan Şelalesi’nde) çekilmişti. Her baktığımızda orada olmayı hayal ettiğimiz bu yerleri kesinlikle görmek istiyorduk. Cebu Adası’ndaki bu yerlere genelde turlar aracılığıyla gidiliyor. Fakat biz her zamanki gibi kalabalığı atlatmak ve hayalimizdeki haliyle bu yerleri keşfedebilmek istiyorduk. Bu nedenle Cebu City’den her gün adanın güneyine 3 saatlik otobüs yolcuğu ile bu bölgelere ulaşmak yerine araba kiralayıp kendi rotamızı çizmeye karar verdik.

Cebu City’deki Mactan Island havaalanına, Coron’un minicik havaalanı Busuanga’dan uçtuk. İner inmez daha önce internet üzerinden kiralamış olduğumuz aracımızı almaya gittik. Havaalanından aracımızı alır almaz da yola koyulduk ve bir günlük dinlenme için ayarladığımız Badian Island Wellness Resort’e doğru yola çıktık. 3 saatlik araba yolcuğumuzun ardından sürpriz şekilde suit odaya yükseltilen odamızın keyfini çıkarmaya başladık.

Badian’da geçirdiğimiz bir günün ardından sabah erkenden kalkıp şelale rotamıza başladık. Rotamızı aşağıdaki gibi belirlemiştik.

• Kawasan falls:
Kawasan Falls Yolu

Kawasan Falls’un dönüş yolu da kendi kadar etkileyiciydi.

• Kampael falls
  • Inambakan falls:
Inambakan Falls
  • Dao falls:
Dao Falls
  • Binalayan hidden falls
  • Aguinid falls

Şelalerin arasında maksimum yarım saatlik mesafeler var. O nedenle rahatça birinden çıkıp diğerine gidebiliyorsunuz. Biz canyoneering dedikleri kanyon turunu oyalanmamak için yapmak istemedik. Fakat dilerseniz siz değerlendirebilirsiniz. Her şelalenin kapısında yerel rehberler var. Direkt kapıdan bile ayarlayabilirsiniz. Biz gittiğimiz şelalelerde kimseler olmadığı için saatlerce yüzdük ve keyfini çıkardık.

Daha önce araştırmalarımız sırasında okumadığımız bir durumla karşılaştık. Dao Falls’a ulaşmak için yaklaşık yarım saatlik bir yürüyüş yapmak gerekiyordu. Sabahki oyalanmalarımız ve bu yürüyüş nedeniyle son iki şelaleye gidemedik. Çünkü birçoğu saat 16.00-17.00 gibi kapanıyor. Bir daha ki sefere ziyaret etmeye söz vererek Oslob’a doğru yola çıktık.

Oslob oldukça küçük bir kasaba, o nedenle sadece balina köpekbalıklarını görmek için buraya uğradık. Sabah 6’da erkenden Oslob Whale Shark Watching bölgesine ulaştık. Kısaca sıra ve ödeme işlemlerini yaptıktan sonra hayatımız boyunca aklımızdan silinmeyecek bir deneyim için hazırlandık.

Erken gitmemize rağmen epey kalabalık vardı, o nedenle geç saate kalmamanızı tavsiye ederiz. Merkez sabah 6’da açılıyor.

Balina köpekbalıkları deneyiminin ardından çok yakınındaki Tumalog Falls’a da uğramadan edemedik.

Tumalog’a kısa ziyaretimizden sonra Cebu City’e doğru yola koyulduk. Günün geri kalanını Cebu City’de dinlenerek geçirdikten sonra ertesi gün sabah erkenden feribotla Bohol Adası’na doğru yola çıktık.

Dilerseniz Bohol yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Filipinler’de deniz-kum-güneş üçlüsü yanında başka deneyimler de arayanlara: Bohol Adası

2 comments

1. Merhaba,
    Yazılarınızı keyifle okudum. Paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Planladığım tatil için bir kaç soru sormak istiyorum. Birincisi, Cebu’da araç kiralama firması hakkında bir tavsiyeniz var mı? İkincisi ise, mesafeler biraz fazla biliyorum ama motorsiklet kiralama konusunda fikriniz nedir?

1. Selamlar,

Biz tüm kiralamaları güvenli olması açısından havaalanlarından, hatta mümkünse ismini global olarak bildiğimiz firmalardan yapmaya özen gösterdik. Motorsiklet konusunda ne yazık ki hiçbir fikrimiz yok. Biz 4 kişiydik. O nedenle araç kiralamayı tercih etmiştik. Keyifli seyahatler!