Alaçatı Deneyiminize Farklı Bir Tat Katacak Tavsiyeler

Çeşme; koyları, lezzetleri ve kendine has tarzıyla kalbimizde her zaman özel bir yere sahip olacak. İzmirli olmamızın da payı olsa gerek biz Ege kıyılarını çok seviyoruz. Seneler içinde Alaçatı’da bize özel bazı rutinler geliştirme imkanımız oldu. Bu yazımızda Alaçatı’da geçireceğiniz günlere farklı bir tat katacağına inandığımız bazı tavsiyelere değinmeye çalışacağız.

Gün doğumları kalabalık yerleri ziyaret etmek için en güzel zamanlar oluyor. Etraf sakin, çıt bile çıkmazken günün yeni ağardığını izlemek bize müthiş bir huzur veriyor. Delikli Koy da Alaçatı’dan gün doğumu izlemeye gittiğimiz ve her defasında dalga sesleri ile birlikte turuncu gökyüzüne dalıp kaybolduğumuz favori mekanlarımızdan.

Ücretli plajlarda zaman geçirmek istemediğimizde şemsiyemizi kapıp Delikli Koy yakınlarındaki Kleopatra Koyu’na gitmeyi çok seviyoruz. Koya inmeden muhteşem manzaraya karşı karavanımızda keyif yaptığımız da sık oluyor.

Dönüş yolunda Ovacık – Alaçatı yolunu kullanırsanız mutlaka yol boyunca dizilen, tarlalardan yeni toplanmış ürünlerle dolu tezgahlardan alışveriş yapın. Dalından yeni kopmuş, mis gibi kokan domateslerle hazırlanmış Ege kahvaltısı bizim için bu dünyadaki en iyi kahvaltı olabilir.

Bazı günler evde kahvaltı hazırlamak istemeyince dışarıda farklı seçenekleri deniyoruz. Misk Alaçatı’yı da bu sene böyle bir günde keşfettik. Kendimize genelde Ege kahvaltısı hazırladığımız için Alaçatı’da farklı tarzda bir kahvaltı bulmak çok hoşumuza gitti. Bizim gibi zaman zaman değişiklik arayanlara duyurulur. Üstelik kredi kartımız Yapı Kredi adios Premium’a özel indirimleri de var. Bu yaz sık sık tatlı kaçamaklar yaptık. Hayatımıza ayrıcalıklarıyla değer katan bir kredi kartı kullanmak seyahatlerimizin devamlılığı açısından bize büyük fayda sağlıyor.

Geceleriyse genelde klasik deniz ürünlerini tercih ediyoruz. Kalamar, ahtapot, balık diyince kalite ve lezzet çok önemli. Yüzlerce benzer restoran olan bir dünyada bizim tartışmasız tercihimiz; Alaçatı Çarşı’da yıllardır aynı sokakta yer alan Karina oluyor. Bu sokak, Alaçatı’daki birçok sokağa kıyasla çok daha sakin olduğundan dost sohbetlerinin bölünmeden devam etmesine olanak sağlıyor.

Karina Alaçatı

Alaçatı’dayken sabah yürüyüşüne genelde Ilıca Plajı’na gidiyoruz. Sabah saatlerinde birçok kişi bu sahilde spor yapıyor ya da koşuyor. Günün sıcakları başlamadan spor yapıp, Ilıca Plajı’nda daha kimseler gelmeden doyasıya yüzmek Alaçatı günlerimizde en sevdiğimiz aktivitelerden biri. Böyle zamanlarda herkesin peşinde olduğu çok ünlü bir sanatçıyla baş başa zaman geçirme imkanı bulmuşuz gibi hissediyoruz. 🙂

Umarız bu sefer Alaçatı’ya gittiğinizde etrafa bir de bizim gözümüzden bakar ve ufak da olsa daha önce fark etmediğiniz detaylar fark edersiniz.

Herkese Bol Keyifli Seyahatler!

*Misk Alaçatı, Karina Alaçatı gibi Çeşme’deki birçok restoran ve otelde Yapı Kredi adios Premium’a özel ayrıcalıklar bulunuyor. Göz atmak isteyenler buradan detaylara ulaşabilir.