Doğaya Kaçış Planı: Sülüklü Göl Kamp

Doğada olmak, şehirden uzaklaşıp sadeleşmek insanı yenileyen bambaşka bir duygu. Ülkemiz gibi doğa güzellikleri bakımından zengin topraklarda yaşadığımız için çok şanslıyız. Biz de elimizden geldiğince bunun kıymetini bilip çevre yerlerde doğanın keyfini çıkarmaya çalışıyoruz. Tek sorun bahar ayları gibi kısacık bir zamanda her yere gitmeye çalışmak. Aksi halde hem kalabalık, hem de çöp sorunu bizi çok mutsuz ediyor.

Sülüklü Göl’e gitmeden biraz araştırma yaptık. Kalabalık ve mahremiyet konusunda; alanın genişliği ve göl çevresinde kademeli birçok alanın olması avantaj gibi gözüküyordu. O nedenle buraya şans vermek istedik.

Gidince farkettik ki girişteki patika yol da erişim konusunda bir miktar işleri zorlaştırıyor. O nedenle bizim gittiğimiz Mayıs aylarında kalabalığın hiç de rahatsız edici olmadığını söyleyebiliriz. Bunun yanında manzara büyüleyiciydi, 1070 metre rakımda bulunan göl tepelerin arasından eşsiz bir güzellikle bizi karşıladı. Bu yükseklikte göl nasıl olur diye düşünüp biraz araştırdık. Gölün 1703 yılında gerçekleşen bir heyelan sonuncunda oluştuğu tahmin ediliyormuş. Bu arada ana gölün çevresinde 1-2 km uzaklıktaki yürüyüşle ulaşılabilecek 2 göl daha varmış. Bizim ziyaret etme şansımız olmadı ama daha fazla zaman geçirecekler için güzel bir alternatif olabilir.

Sülüklü Göl, Mudurnu

Biz alana kendi aracımız ile İstanbul’dan yaklaşık 3 saatte ulaştık. Yol biraz engebeliydi ama arazi aracı olmadan da sorunsuz ulaştık. Yağmurlu zamanlarda risk oluşturabilir, gitmeden önce ulaşım sağlayanlardan bilgi almakta fayda var. Instagram üzerinden, lokasyonda güncel fotoğraf koyan kampçılardan destek alabilirsiniz.

Alanda bir adet kötü durumda tuvalet var ama kamp şartlarında sorun olmadan kullanabiliyorsunuz. Su için biz aşağıdaki şekilde kamp duşları kullanıyoruz.

internet üzerinden bizim ürünün temsili görseli

Bir kez kamp  alanındaki çeşmeden su doldurduktan sonra tüm gün dayanıyor. Tabi sabun vb maddeler kullanacaksanız doğaya saygılı ürünler kullanmak gerekiyor. Aksi halde bitkilere ve hayvanlara zarar verebilir. Bunun dışında kamp alanında bakkal vb bir yer ya da güvenlik bulunmuyor. Fakat ortamın diğer kampçılarla güvenli göründüğünü söyleyebiliriz. Hayvanlar hakkında da epey mesaj aldık. Biz kurbağa ya da kuş dışında herhangi bir hayvanla karşılaşmadık.

Kamp ateşi için çevreden odun toplayabilirsiniz. Dilerseniz yoldan odun almak da bir seçenek. Biz gittiğimizde etraf biraz ıslaktı. Riske girmemek adına odun almayı tercih ettik ve 1 büyük çuval oduna 30 TL ödedik. Normalde giriş için de ücret varmış ama güvenlik olmadığı için ücret soran olmadı.

Son olarak alanda telefon neredeyse hiç çekmiyor, ulaşmadan önce sevdiklerinize haber vermekte fayda var. Sonrasında ise etrafta hoplayıp zıplayarak doğanın keyfini çıkarabilirsiniz!